Nog maar een huisje (slot)

Het laatste deel, want ik kan wel bezig blijven. Al wil ik eigenlijk nog een waslijn en een reling aanbrengen. Maar daarvoor ontbreekt het even aan tijd.

De achterzijde was nog niet naar mijn zin. Ik heb de achterzijde dus maar lichtgrijsgeverfd, om daarna er een goede wash overheen te doen. Er zijn met klei wat reparatieplekken aangebracht. Die zijn goed voor een rookkanaal en/of een leiding van het één of ander.

De schoorsteen is gemonteerd. Eerst heb ik deze ook nog licht vervuild en daarna met een flinke dot lijm in het daarvoor bestemde gat geduwd. Het begint al heel wat te worden.

De elektriciteitskabels zijn aangelegd en daarna geverfd. Allereerst heb ik een haakje gemaakt voor de bevestiging van de kabels. Hieraan komen de kabels naar het huis, maar ook de kabel naar de mast.

Vervolgens boor ik kleine gaatjes. Van dun messingdraad vouw ik een oogje en steek deze met de gesloten kant naar binnen. Het onderste gaatje, vlak bij de deur, is bedoeld voor de elektriciteitsdraad.

Daarna monteer ik de elektriciteitsdraad. De kabel wordt daarna nogmaaks beschilderd. Met een dun papiertje per sectie achter de kabel gaat dat prima.

En dan kunnen eindelijk de goten en de regenpijpen gemonteerd worden.

En ik monteer wat details aan de achterzijde. Ook dat wat je niet ziet, mag gezien worden; een afwatering, een schoorsteentje, een profiel van het één of ander. Al met al is het een leuk huisje geworden.

Het huisje staat ook al gezellig op de modelbaan. Al moeten we het daar nu even doen met een deel van de voorzijde en de achterkant van de aanbouw. Die zijde komt een andere keer wel eens aan de beurt 🙂

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag