La Fabrique (2)

Het is al weer een tijd geleden dat ik aan dit baantje gebouwd heb. Destijds is dit baantje spontaan ontstaan en kon ik het meenemen naar de Smalspoordagen. Maar de bouwtijd was wat kort (5 maanden) en ik had nauwelijks details toegevoegd. Voor komende beurzen mag ik dus even aan de slag om wat details toe te voegen.

Zo staan er twee electriciteitspalen langs de straat. De bedrading ontbreekt, maar ook de straatverlichting. Dit is één van die klusjes die nog gedaan moeten worden. Net als het schaduwstation uitbreiden; door middel van twee wissels is er dan een afwisselend treinbedrijf mogelijk. En eigenlijk probeer ik nog de lokomotief en enkele wagons te voorzien van een kadee koppeling, zodat er iets gerangeerd kan worden.

Maar dat moet nog gebeuren. Ondertussen heeft de veger al iets te vegen gekregen, is er aan de andere zijde van de loods wat rommel neergelegd en is er een wijngaard (slechts twee struiken) op de voorgrond geplaatst. De naad tussen het huisje en de tegels is ondertussen ook al weggewerkt. Het zijn kleine details, maar ze doen er wel toe.

Ook de uitbouw van het huis is nu iets veiliger met een reling langs de rand. Al moeten kleine kinderen nog wel oppassen, als ze er staan. Maar goed, het is ook geen balkon.

Op de Smalspoordagen was ik hem al aan het schilderen, maar hij was net niet af. Maar nu gaat de jongeman de straat op en op afstand kijken naar de twee pratende mannen. Of kijkt hij naar de trein die er net aankomt?

En dan lopen er natuurlijk de bestellingen, een autootje, wat steentjes en een fietsje. Zo langzamerhand komt er wel wat schot in de zaak 🙂

2 gedachten over “La Fabrique (2)”

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag