Open goederenwagons opleuken (2)

Natuurlijk was het wagentje nog net niet af. Zoals met veel van mijn bouwsels laat ik de details zitten, om ze later nog toe te voegen. En ook nu zou je kunnen zeggen dat het nog niet geheel af is. Ik zou namelijk nog luchtslangen en remblokken aan kunnen brengen. Die eerste lukken nog wel, maar die blokken wordt nog wel een dingetje.

Maar de handgrepen en de treetjes konden makkelijk geregeld worden. Deze waren eenvoudig te maken. Van een stukje koperdraad (uit een oude trafo) en een stukje aluminium (nu van een wijncapsule) zijn zowel een handgreep als een treetje gemaakt.

Ook het monteren was niet zo moeilijk, ik boorde een gaatje van 0.5mm in de zijkanten en onderkant en plakte met secondelijm de onderdelen vast. Deze liet ik goed drogen en zijn daarna geverfd en licht verweerd.

Samen met Hudwell Clarke is het een leuke combinatie. En eigenlijk hou ik wel van dit soort treinen: open wagens die goederen vervoeren en een oude industriële stomer ervoor. Alleen kom ik er nooit uit wat nou een leuke industrie is om na te bouwen, naast al die kolenleveranciers en sloperijen. Dus doen ze maar even dienst op ’t Is niets’.

Niet dat daar iets te doen valt…..

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag