Publicaties

In de menubalk staat een tabblad met de titel Publicaties. Ik weet niet of u er naar kijkt, het is ook nauwelijks interessant, denk ik. Maar al jaren publiceer ik artikelen in het modelspoormagazine. Zo ook deze maand overigens, met een artikel waar mijn herstart ooit mee begonnen is: het bouwen met karton en andere goedkope materialen (Modelspoormagazine 243). Het is fijn om voor dit blad te schrijven en ik hoop het nog jaren te kunnen doen.

Afgelopen jaar is er een kleine verandering in opgetreden. Sinds kort vertaal ik mijn artikelen in het Engels en Frans. Met de Franse taal had ik al wat ervaring, op de foto ziet u mijn artikel dat verscheen in de Voie Libre (2019), een Frans model smalspoorblad.

Sinds november verschijnen mijn artikelen ook in de Continental Modeller. Dit is een Brits modelspoorblad dat zich richt op alle modeltreinbouw dat niet Brits is. Het blad wordt uitgegeven door Peco. De exemplaren die ik tot nu toe gezien heb zijn vooral gericht op de modelbanen die divers zijn, en dat maakt het eigenlijk wel zo leuk. Slechts een enkel artikel is gericht op de bouw van de modelbaanonderdelen.

Deze maand is er een artikel van mijn hand, waar ik even aandacht aan wil besteden. Het gaat over mijn oude modelbaan, Rien ne se Passe. Het staat in de Continental Modeller gepubliceerd. Het is een mooie reportage en de foto’s zijn iets bewerkt, maar komen daardoor er goed uit. Even vond ik het jammer dat ik deze modelbaan niet meer in eigen bezit heb. En dat geeft voor mij aan dat het een goed baantje is en dat ik er trots op ben.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag