Ontraxs 2024

Volgende week vrijdag is Ontraxs. De beurs waar menigeen naar uitkijkt, maar waar ik altijd wat gemengde gevoelens bij heb. Er staan daadwerkelijk mooie modelbanen opgesteld met een landschapsafwerking van hoog niveau. Maar daardoor is de beurs eigenlijk ook wat eenzijdig. Afwisseling in de benadering van het modelspoorwegwezen kan meer inspireren. Je wordt wat meer uit je comfortzone getrokken.

Maar goed, daarover schrijf ik nog wel eens een blogje, eerst maar eens vooruitkijken naar Ontraxs. Wat staat er eigenlijk en welke banen zou ik echt willen bekijken?

Depot H0, Samuel de Zutter

Dit was voor mij een onverwachte modelbaan. Via fora kan je vaak volgen wat Samuel bouwt. Het is fijn dat hij op Ontraxs is, naast dat hij een heel prettige persoonlijkheid heeft, is zijn manier van bouwen ook fraai om te zien. Vaak wat rommelig, vaak gebruik van de meest onmogelijke materialen en spullen en veelal leuke thema’s. Ook de titel van de baan is al fraai, Depot h0. directer kan je het ook niet noemen, je weet gelijk wat je te zien krijgt 🙂

Flintfield, Vincent Bode

Bij deze modelbaan ben ik vooral nieuwsgierig naar de opbouw. Deze baan is niet opgebouwd uit hoekige modulebakken, maar de grotere landschapselementen staan op zich zelf. Het geheel wordt gedragen in op een open frame. Daarnaast is het landschappelijk ook een heel mooie baan. Dus ik hoop op tijd bij de opbouw te kunnen zijn.

Sixteen tons, Luc de Martelaer

Bij Luc ben ik gewoon benieuwd naar zijn verhaal bij de modelbaan. Dat is de vierde dimensie die hij alleen kan bouwen. Daarmee wordt het geheel zeer compleet.

La Fabrique

Ik hoop dat ik zeker deze drie kan gaan zien. Zelf sta ik met La Fabrique op deze beurs en ik sta er in mijn eentje. Op zaterdag heb ik gelukkig een modelspoorvriend die mij komt helpen. Voor hem eens een mooie kans om Ontraxs mee te maken van de andere kant en zo kunnen we beiden ook even rondkijken naar de diverse modelbanen. Maar mocht je me persoonlijk kennen en me even wil helpen, wees welkom 🙂

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag