Ontraxs 2024 (2)

En zo sta je voor de eerste keer met je eigen baantje op een beurs met de naam van kwaliteit. Vele complimenten gekregen van de bezoekers, waaronder ook diverse vrienden en bekenden. Waarbij het mooiste is, om te horen dat de werkelijkheid de foto’s overtreft. Probeer dan nog maar bescheiden te blijven 🙂

Nu heb ik wel vaker op een beurs gestaan als deelnemer en als hulp bij een modelbaan, maar dit is wel wat anders. ik voelde wel de behoeft om even rond te kijken, maar ik wilde zeker dicht bij mijn baan in de buurt blijven. Ik wilde niets missen kennelijk. Misschien is dit iets dat daarbij hoort.

Bij mijn Franse vrienden van 57 bis rue Eiffefe la Suite (Francois Joyau) ben ik langs gelopen en de baan weer bekeken. Het is een mooie baan, waarbij mij zeker het oudere gedeelte (rechts voor de kijker) aanspreekt. Dat is compact en heel veel gebouwen. Kennelijk is dat toch wel mijn dingetje.

Toch heb ik veel modelbanen gezien. Ik ben bij Luc geweest en het zijn verhaal over de Chocosaurus gehoord en begrepen. Een geweldig verhaal, dat keer op keer vol enthousiasme verteld werd aan de toeschouwers die voorbij kwamen (geen foto gemaakt).

Depot H0 van Samuel de Zutter was ook een leuk baantje. Herbie hing ergens in een boom. Wat hij daar deed was mij onduidelijk. Maar het was wel een leuk onopvallend detail.

En waar ik uitgebreid heb staan kijken was Ontario van Maurice Kleverwal. Zijn banen bewonder ik vanwege de mooie achtergronden die hij zelf schildert. Ook bij deze modelbaan was dat het geval. Veel leuke details, mooi afgewerkt. Zeker de rivier met beverburchten vond ik indrukwekkend mooi. Helaas geen foto’s van gemaakt, kwam ik achter. Hetgeen eigenlijk een goed teken is, compleet opgeslokt door het baantje.

Mijn eigen baan heeft vanaf zondag echt goed gefunctioneerd. Steef kwam toen langs om een deel van de dag mee te draaien en heeft zorg gedragen voor de techniek. dat is bij mij echt een ondergeschoven kindje, daar moet ik meer aandacht aan gaan besteden.

Mijn dank gaat ook uit naar Koen, Steef, Gerda, Tjalling en Samuel en alle anderen die hun steentje hebben bijgedragen om dit baantje deze Ontraxs draaiend te houden en op te bergen. Het was een gezellige beurs, met leuke ontbijten en gezellige avonden.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag