Smalspoordagen 2023

Komende Smalspoordagen zijn er demo’s te volgen. Net als op Ontraxs, eerder dit jaar, zal ik ook hier een demo geven over het bouwen van gebouwen van karton, schuurpapier en wat restjes afval. Ook zullen er enkele voorbeelden staan van gebouwen die op die manier gemaakt zijn.

Daarnaast zal ik tijdens de dagen één of meerdere eenvoudige huisjes bouwen. Gewoon een gebouwtje dat je overal neer kunt zetten, dat overal wel zijn plaats vindt.

Het is een eenvoudig gebouwtje, maar het heeft wel alle aspecten van de kartonbouw. Dit huisje is een voorbeeld van de huisjes die ik ga gebruiken voor workshops. Op dit moment is er een bouwpakketje in ontwikkeling, waarmee ik aan de hand daarvan uit kan leggen hoe je met karton, plakplastic, lijm, wat afval en wat verf leuke gebouwtjes neer kunt zetten. De prototypes van deze bouwpakketjes hoop ik te kunnen tonen tijdens de Smalspoordagen.

Ook zijn er een aantal kartonnen en styrenen gebouwen van mijn hand te zien op de modelbaan ‘Ligne du Gérize‘ van Wim Wijnhoud. Zodat je jezelf ook kunt overtuigen dat gebouwen, gebouwd met eenvoudige materialen, het goed doen op de modelbaan.

Dus ergens tijdens de Smalspoordagen vind je een tafel met wat huisjes, een hoop karton, lijm en verf. Schiet me rustig aan, ik ben er juist om vragen te beantwoorden en tips te geven. Die huisjes die ik aan het bouwen ben, die komen ooit wel eens af, daarvoor is de beurs niet. Het is juist je kans om informatie te winnen. Kom dus gewoon langs en stel je vragen. Dan proberen we samen tot een passend antwoord te komen.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag