Volkswagen typ 1 (N)

Afgelopen weekeinde was ik bij een modelspoorvriend op bezoek. Hij spoort op kleine schaal, 1:160, spoor N dus. Ik wilde iets kleins voor hem meenemen, gewoon als geste, aardigheid. Bij Peperkamp in Ede kocht ik dus een klein autootje, een kever. Vanuit de fabriek staan staan de wielen verkeerd, daar moet wel iets meer gebeuren dan alleen een verfbeurtje.

Met een mesje heb ik de leuningen van de voorstoelen en de achterbank verwijderd. Het ‘dashboard’ is geheel verwijderd. Nieuwe leuningen plakte ik aan de voormalige voorzijde van de stoelen en van wat afval maakte ik een achterbank en een dashboard met stuur.

Daar ging de spuitbus met grondverf overheen en kon even lekker drogen. De kap neem ik voor het gemak maar gelijk mee.

Na nog even passen, kon de kwast erover. Nou ja, over het interieur. De kap werd gespoten. Dat was voor mij de eerste keer en ik moet zeggen, dat het best wel aardig gelukt is.

Na even controleren op het internet, leek het mij het beste om alleen de lampen, de bumpers en de strip op de voorklep aan te zetten met chroom. Met een dun penseeltje is dat wel mogelijk.

De achterlichten zijn aangestipt met een donkerrode verf en met roestkleurige oranje. Dit is allemaal net iets minder fel en komt daardoor net iets beter over. Dat vind ik dan 🙂

Op papier druk ik nummerborden af. Het is onleesbaar, maar uiteindelijk ziet het er wel grappig uit.

Het rood schijnt nog iets door, waarschijnlijk is de kap net niet goed ontvet. Daarnaast ben ik duidelijk vergeten om de gietlijnen weg te halen. dat is een slordigheidje van mijn kant.

Uiteindelijk zie ik duidelijk dat Wiking de vorm op het oog wel getroffen heeft. Maar bij het nemen van de foto’s zie je toch wel dat er eigenlijk niets van klopt. Eigenlijk had zeker het voorraam vervangen moeten worden. Dat is jammer, maar uiteindelijk is er toch wel een aardig resultaat.

Het was echt gefröbel maar ook spannend. Deze onderdelen konden eenvoudig weggeblazen worden, wat niet handig was bij het spuiten. Waarschijnlijk is daar ook de schade bij de voorstijl vooraan ontstaan. Maar uiteindelijk was eens leuk om op deze kleine schaal bezig te zijn.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag