Nog maar een huisje (2)

In het vorige blog hebben we dit gebouwtje opbouwd. De muren staan, en tussendoor heb ik de ramen en deuren gesneden en geverfd. Rest eigenlijk nog alleen het in elkaar zetten, het afwerken en nog wat details toevoegen.

En toch weet ik er meer tijd aan te besteden. Want nadat ik de tweede laag op de muren geschilderd had, heb ik de ramen en deuren bevestigd. En toen kwam ik er achter dat ik de muren nog niet gevoegd had. Een derde laag schilderen volgde.

Tussendoor fröbelde ik nog een brievenbus in elkaar, om deze later, tijdens de bouw weer kwijt te raken.

Daarna ging er een wash over de muren. Ik werk muur voor muur af en kleur voor kleur. Meestal begin ik met de donkerste kleur. Ik doop mijn penseel in de gewenste kleur en direct daarna in water met een druppeltje zeep. Dat zet ik dan gelijk op de muur.

Vervolgens dep ik met een stuk keukenpapier het meeste weer weg.

Als er nog teveel verf achterblijft, doop ik mijn penseel weer in het water en verdun ik de verf direct op de muur. Ook dat dep ik dan weg, tot een goed resultaat.

Daarna gebruik ik zeker nog twee andere kleuren voor de volgende washes. Waarbij ik bij sommige kleuren er op let, waar ik ze neerzet. Zo verkrijg je een ietwat onregelmatig resultaat.

Als laatste doe ik een dunne wash over de ramen en deuren. Hierbij let ik er op dat de hoeken en onderzijde licht geaccentueerd worden.

En dan kan het dak erop met een stukje karton en wat Redutex. De dakrand wordt aan de bovenzijde afgewerkt met een stukje klei.

Het platte dat krijgt een zinken rand (dun aluminiumfolie) en een asfaltlaag. Die laatste is niet anders dan een stukje zwart schuurpapier (korrel 600) dat geverfd is (bruin/groen-grijs).

En zo wordt het best wel een aardig gebouwtje.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag