’t Is niets (16)

Hoe verder ik kom, hoe meer details ik wil aanbrengen. Zeker als je ergens op een forum vergeleken wordt met Marcel Ackle (onder bepaalde omstandigheden). Dan wil je toch wel laten zien wat er mogelijk is op schaal h0.

Een steeds storende factor, was een naad bij de garage en de loods. Eerst heb ik wat zitten prutten met Vallejo Putty, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. De verf reageert anders op de putty dan op het schuurpapier. De naad bleef storend, hier ook duidelijk te zien bij de loods.

De oplossing vond ik uiteindelijk via de DAS klei. Met wat sneldrogende houtlijm tipte ik de naad aan en direct daarna prutste ik een beetje DAS klei in de naad. Het resultaat was een vlakke hoek. En de structuur van de DAS klei is beter dan die van de putty. Het lijkt er nu meer op, dat de hoek schade heeft gehad, en dat die opnieuw gestuct is. Daar kan ik wel mee leven 🙂

Ondertussen wilde ik regengoten maken. Het wordt nu de sport om zoveel mogelijk te bereiken met wat goedkoop (afval)materiaal. Ik heb ene bestelling geplaatst om een mal te maken. Maar ik vrees dat dit pas na Ontraxs binnen is. Dus ik moet nog even zonder doen.

De daken zijn voorzien van Redutex dakbedekking. Eerder heb ik dit wel gemaakt van dik papier, maar dat was zo’n gepriegel dat ik nu de vrijheid neem om hiervoor een Redutex dakbedekking te gebruiken (064 PC 113).

Maar om die daken goed te plaatsen moet er ook zink aangebracht worden. Met stukjes aluminiumfolie (van de rol uit de keukenla) is dit nagebootst. Je hebt er een scherp mesje voor nodig, en dan laat het zich goed snijden. Het folie is gemonteerd en geverfd met een mengsel van Neutral Grey en Natural Steel.

Mijn vrouw vond het geheel nog wat saai. Ze miste het groen. Van een restje heb ik wat groen geplant. Hier en daar heb ik ook wat gras geplant en zo oogt het wat vrolijker.

Al eerder heb ik het geschreven, ik draai mee in het team van Wim Wijnhoud. Naast het mede bedienen van zijn baan, geef ik ook een aantal Demo’s. De module waar deze huisjes staan zijn te bewonderen op Ontraxs, in een iets verder gevorderd stadium, dan tot nu toe beschreven. Maar het laatste deel van de bouwbeschrijving volgt nog, weliswaar ruim na Ontraxs. De komende weken volgen eerst de verslagen van die beurs.

Eén gedachte over “’t Is niets (16)”

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag