La Fabrique, het verhaal

Afgelopen Ontraxs stond ik daar, met mijn eigen baantje. Er zijn door de bezoekers veel foto’s gemaakt. Ook vanuit de tijdschriften is er belangstelling getoond voor dit baantje. Dan moet je dus foto’s en een verhaal bij dit baantje gaan schrijven. Maar ja, wat is het verhaal achter deze modelbaan?

Dat was wel even zoeken. Dit baantje is spontaan geboren. Er zat geen doel achter, geen verlangen om het zo te bouwen, het is gewoon ontstaan. en dat maakt het best wel lastig om een goed en pakkend verhaal te schrijven.

Want mijn eerste poging is gewoonweg saai te noemen. Het is een droge beschrijving van hoe het geheel spontaan tot stand is gekomen: “Eerst heb ik een huisje gebouwd, toen nog één en later weer één. Dat stond bij mij in de kast en ik zag er ineens een baantje is. “ Ik vind dit niet echt inspirerend, noch beschrijvend.

Ik moet er dus achter komen wat de passie/drijfveer is achter dit baantje. Waarom vind ik het een mooi baantje en waarom heeft het de eer gekregen van het ontstaan? En dat zit um toch eigenlijk wel in de bouw van de huisjes.

Dus wat ik gedaan heb? ik heb mijn blogs over dit baantje uitgeprint. Want ik merk dat ik voor dit blog anders schrijf dan voor een artikel. Deze prints heb ik meegenomen in de trein, op weg naar het werk. En ik ben gaan lezen, gaan schrappen en gaan schrijven. En dankzij dit blog volgde er toch nog een aardig verhaal.

In dit geval in eerste instantie voor de Continental modeller. Deze benaderde mij onlangs, de foto’s die zij geschoten hadden waren geselecteerd.

De andere bladen volgen nog, maar ik moet eerst daarvoor wat foto’s maken. Ik ga eens naar buiten met het baantje om te zien wat we kunnen schieten. Wordt vervolgd dus, maar dan op papier.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag